Uke 11
Oppgaven var å rette motoren og giret til reller, elektrofilter. (støvtransport)
HMS: generelt verneutstyr, hørsel vern når slipemaskiner og mutter trekker.
Vi tok mål av de forskjellige skruene, sjekket om tau pakninga rundt kassene (lokket til kassen) var inntakt.
- Skrudde av motor deksel, sjekket drev og kjede
Kjedet var slakt, men fortsatt i veldig fin stand.
- Istedet for å bytte kjedet, utvidet vi slise sporet til motoren med et rundt 4 millimeter
- Når vi rettet opp motoren satte vi laseren på aksel drevet, og de tre referansepunktene på drevet til giret.
- Motoren var skeiv og for høy. Vi trakk motoren bakover, stilte inn terse skruene slik at motoren ble rett. Vi måtte skimse opp fremste labb til høyre med 1 millimeter.
- Vi sjekket smøring og lekkasje rundt gir å motor, men etter utseende å dømme, var alt i bra stand.
- Slarken i kjedet holdt seg veldig fin, etter at vi hadde prøvekjørt den
- Vi koblet på aksel dekselet og koblet det på, men kappet av en litt kronglete del av et flatt jern, og i stedet lagde en vinkel som vi sveiset fast på selve kassa. Da ble det mye enklere å kommet til ved evt. senere reparasjon
- Jeg tok paknings stoff og tetningstråd rundt lokket på kassa til rellereren.
- Vi strammet opp relleren, ved å dra til strammeskruene. Vi strammet relleren slik at den gikk jevnt uten å slå i rammeverket til kassa.
Arbreidet ble bra og vi klarte å gjøre det forholdsvis fort. Det som var er at vi måtte stramme så mye at det kun er 10-15 mm og gå på, samtidig som vi ikke kunne slå av et ledd på relleren. Dette er en ufordel fordi da må vi stoppe filteret under produksjon og stramme relleren.
Ingen kommentarer:
Legg inn en kommentar