Vi skulle rette opp giret og motoren til sikta til CM6.
HMS: Generelt verneutstyr, støvmaske, låse av.
Planlegging:
- Riktig verktøy
- Sette opp måleutstyret
- Måle ut de målene måleenheten krever
Her ser du vi har koblet opp laseren på kuplingen
Skjermen på motoren gir oss info. om hvor skeivgangen er
Fremgang
- Dataen spurte om div. mål som vi matet inn. Målene vi tok hadde en viss feilmargin vi måtte være innenfor.
- Dreie laseren 180 grader rundt, slik at den kunne måle skeivgang, og høydeforskjeller
- Vi rensket ut støvet under fetstene til motoren
- Tok ut shims der det var for høyt, og satte inn nye der det var for lavt
- strammet til skurene og sjekket resultatene
Vi strammet og justerte ett par ganger før det ble helt riktig. Det er ikke så rart når mann skulle ligge innenfor en forskjell +/- 0,08mm.
Som man ser på bildet over ble slutt resultatene ble arbeidet veldig bra! Vi var ganske langt innenfor toleransen. Det var veldig praktisk med laseren. Man bare mater inn dataene den spør om, så måler den forskjeller. Den viser deg hvor du må justere skeivet oh høyde.
Ingen kommentarer:
Legg inn en kommentar